Szabályzat 2019

ÉRVÉNYES: 2019.01.13-tól!

ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT!
Ez a szabályzat van használatban minden bajnokságban! 
KIVÉVE, ha egy adott bajnoksághoz készítünk külön versenyszabályzatot!

1.Általános

A HRF1RT liga általában évi négy éles bajnokságot szervez, ami eléggé változatosak szoktak lenni. A szervezők igyekeznek oda figyelni arra, hogy ne monotonitás legyen, ez tapasztalható mind az autókkal, mind a pályákkal. A bajnokságok két fél évre bontódnak le, „Tavaszi” és „Őszi” bajnokságokra. Az őszi bajnokság szeptemberben kezdődnek, míg a tavaszi bajnokságok Február közepe – vége. Ősszel is és tavasszal is 2-2 bajnokság fut párhuzamosan. A fő bajnokságokon természetesen jutalmazás se marad el. Az egyéni 1-3 helyezettjei serleget kapnak, míg a csapatbajnoki 1-3 helyezettjei oklevelet. Ezenkívül szoktak lenni felajánlások, amiket mindig az adott bajnokság versenykiírásában lehet olvasni.

A liga 2018 január 31-ig ingyenes volt, de február 1-től tagdíjassá vált, ennek köszönhetők a díjazások is. Egyéb okai is vannak, amiknek a részletezése nem szükséges, de a jó közösség valamint a jó versenyzési lehetőség is ide tartozik, valamint a folyamatos fejlesztések. A tagdíjról továbbiakban a tagdíj menüpont alatt lehet olvasni.

A fő bajnokságokon kívül fun futamok és egyéb kisebb kupák is szervezésre kerülnek, amik nem tagdíj kötelesek. Ezekről mindig időben olvashatók az információk.

A szerverekre kizárólag teljes névvel lehet fellépni! A nevet angol formátumban kell leírni ékezetek nélkül!
Például: Jozsef Kovacs

2.Bírói Testület

BT résztvevők:

    • Ádám Helyes

    • Dávid Farkas

    • Imre Fekete

    • László Horváth

    • Lajos Schmidt

    • Ifj. Csaba Sebestyén

    • József Galambos

A Bírói Testület (továbbiakban BT) feladata, a szerverkezelés illetve a versenyek lebonyolítása és a bajnoksághoz tartozó egyéb teendők elvégzése. A bajnokságban a vitás eseteket a BT bírálja el. A szabálytalanságokat minden esetben legalább 3 BT tag nézi meg, és dönt az esetről. A BT megbeszélésen nem vehet részt az BT tag, aki belekerült, vagy akinek a csapattársa belekerült valamilyen incidensbe. Ha több BT tag is részese egy esetnek, akkor a versenyzőkből kérnek fel a szervezők.

A BT határozatát ellen fellebbezni nem lehet. Kérjük, tartsátok tiszteletben a BT döntését. Legjobb tudásuk szerint próbálnak dönteni.

3.Chat szabályok

Az időmérő és a verseny alatt a chat használata SZIGORÚAN TILOS! Ha ezt valaki megszegi, a BT kivizsgálás után büntetést szabhat ki rá.
A rajt előtti percekben, a felvezető kör megkezdése előtt, és közben megengedett a chat használata, 
DE ilyenkor már csak szerver gondokra hívhatod fel a figyelmet. Illetve jelezheted, ha rossz rajtkockában állsz.
A chat használata mindaddig Tilos,

    • amíg az időmérőn minden egyes versenyző nem áll be a boxba

    • amíg a versenyen minden egyes versenyző nem ér be a célba

4.Team Speak

A TeamSpeak használata erősen ajánlott, mert a futamok alatt ezen keresztül lehet tartani a kapcsolatot a társakkal! Ha bármi probléma van, az admin értesíteni tudja a versenyzőket, így gördülékenyen tudunk problémát megoldani.
TS információk itt.

5.Versenyek lebonyolítása

Teszt lehetőség: A szerver egész héten NONSTOP fut. Az rFactor2 szerver címe/neve mindig az adott bajnokság versenykiírásában szerepel.

Versenyen való indulási jog:

    • A versenyeken bárki indulhat, aki nevezett az adott bajnokságra.

    • Ezenkívül van lehetőség nevezés nélkül is indulni 1-1 futamon, ez leginkább a bajnokság vége felé jöhet szóba, amikor már nincs értelme benevezni.

      • A nevezés nélküli indulásnak a fő feltétele a gyakorlás, ezért a szervezők minden bajnokságra megszabnak egy adott körszámot, amit teljesíteni kell a hotlapon, valamint a 107%-ban is benne kell lenni.

Időpontok: 

A versenyhétvége lebonyolítás:

    • Nap: Vasárnap

    • Időmérő: 19:30

    • Verseny: ~20:00

A versenyhétvége pontos menetrendje az adott bajnokság kiírásában található meg.

A versenyhétvégét igyekszünk mindig pontosan indítani, ezért nem várunk senkire. Az időmérő és a warm up alatt van lehetőség a becsatlakozásra.

Ha a szerver ledob valakit a futam előtt, akkor szólhat, és indokolt esetben megvárhatjuk, de maximum 5 percet várunk. Persze ehhez elengedhetetlen a TS használata.

A versenyen pontokat csak azok a pilóták kapnak, akik a verseny 80%-át teljesítették!

6. Restart

Felvezető kör
Felvezető kör alatt jelezheted, ha valamilyen technikai gondod adódott. Ilyenkor dönthet úgy a BT, hogy újraindítja a versenyt. De csak egy ilyen alkalom lehet. Mindenki figyeljen a visszaszámláló órára a felvezető kör előtt.

Rajt
Ha rajtbaleset történik, és a mezőny nagy része részt vesz benne, akkor a BT restartot rendelhet el. Úgy, mint a felvezető körnél, itt is csak egy újraindítás lehetséges. A mezőny kap még egy esélyt, hogy óvatosabban rajtoljon el. A balesetet okozója büntetésre számíthat. Illetve bármilyen más szabálytalanságot vizsgálhat a BT. Restartot bármelyik BT tag elrendelhet. Nem vállalunk felelősséget azért, ha valaki lelassít, gondolva, hogy úgy is restart lesz. Mindenki addig nyomja a gázt, amíg ténylegesen nincs újraindítás.

7.Vezetési szabályok

Lámpahasználat:

    • Időmérőn:

      • Csak a gyors körön lévő versenyzők használhatnak lámpát, ezzel is jelezve, hogy ő gyors körön van.

    • Versenyen:

      • Lámpa használata tilos. Lekörözés, valamint szabálytalanság jelzésére használható csak, de csakis 1-2 villogás erejéig, ha szükséges megismételhető, de rendszeresség esetén óvható és büntetést von maga után.

Természetesen a fentiek csakis nappali viszonyok mellett értendőek.

Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások: Általános szabály! A pálya szélét jelző vonalon túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt min. 2 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, és ezt bizonyítja a replay, akkor az természetesen nem számít vágásnak! De ha folyamatosan elfékezés miatt vág az adott versenyző, azt már nem tudjuk elfogadni. Alkalmazkodjunk a kopó gumikhoz!

Verseny eligazítás! A BT dönthet úgy, hogy egy adott pályán enged bizonyos eseteket. Erre a célra van egy oldal minden bajnokság menüjében, eligazítás néven. Versenyek előtt célszerű átnézni!

Tükrök használata: Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. Olyan külső nézet használata TILOS amelyiknél nem látszanak a tükrök!!!

Védekezés: A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Féktávon már nem lehet irányt váltani. Az előző esetek értelmében a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.

Cikázás, Kiszorítás: Egy esetleges előzési kísérletben a védekező fél maximum egyszer válthat ívet. Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos! TILOS A CIKÁZÁS!

Lekörözés: A KÉK ZÁSZLÓ jelentése: Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre! Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés! Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
lassú kanyarban félrehúzódással
Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással! Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat! Gyorsabb, de lekörözött versenyző visszaveheti a körét, de a körön lévő fél nem köteles őt elengedni, de a sportszerűséget mindenki tartsa a szeme előtt.

Sárga zászló: Sárga zászló alatt gáz elvétellel kell készülni a veszélyre. Ilyenkor Tilos előzni, lekörözni.

Egyéb: TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni és TILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni és TILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!

8.Óvások

Óvásokat egy űrlap kitöltésével lehet beküldeni, ami az adott bajnokság versenykiírásában van megadva. Minden bajnokságnak van saját óvás topik-ja, ahova csak a szervezők teszik ki az aktuális óvásokat az óvás határideje után.
Kérünk minden ligatagot, hogy az óvás előtt mindenképpen nézze meg a saját, vagy a szerver visszajátszását.
A futam másnapján felkerülnek a szerver mentett visszajátszásai! (A bajnokság menüpontjában keresd)
A BT kizárólag a szerver replay-t elemzi!

Minden olyan esetet, ahol sértve érzi magát az adott versenyző, óvja meg!

A BT kizárólag csak az időmérő gyors köreit nézi meg, illetve véletlenszerűen a verseny box kiállásait, ha van az adott bajnokságban.

9.A BT alapelve

A BT törekszik, hogy a vétkes versenyzőt az adott futamon büntessék, ahol a hibáját elkövette. Tehát értékelhető eredmény esetén időbüntetést osztunk ki a legtöbb esetben, ha vesztesz vele, ha nem! Ha a BT úgy látja, hogy a szabálytalanság súlyos, akkor időbüntetés mellé, rajtrácsbüntetést is adhat. Nagyon durva eseteknél DQ-t is oszthat ki a BT.

    • Ha kiesett a vétkes versenyző, akkor figyelmeztetést, rajtrács büntetést vagy áthajtásos büntetést osztunk ki.

    • Nagyobb rajtbaleset okozásáért boxrajt büntetés is kiosztható.

    • kirívó eseteknél eltiltás is kiosztható.

10.Büntetési alapelvek

Chatstop megszegése:

    • figyelmeztetés.

    • rendszeres eseteknél más büntetéseket is vonhat maga után:

    • többszöri beírás egy adott futamon: +5 mp.

    • több futamon keresztül beírás: +5 mp a figyelmeztetések mellet. A figyelmeztetések nem törlődnek.

Szabálytalan időmérős kör:

+20 másodperc a futamidőhöz!

Több futamos hétvégén azokra a futamokra kapja meg a versenyző, amelyik futamon/futamokon az időmérő alapján rajtolt a mezőny.

Ha vágtál, akkor azt jelezheted és a mezőny végéről rajtolhatsz. Ezzel kiválthatod a 20 mp büntetésedet a futamon.

A Warm Up első 3 percében van erre lehetőség.
Hivatalos jelzési forma: “Szabálytalan kör miatt hátrasorolást kérek

Box kivezető vonal átlépése:

5 mp a futamidőhöz.

Kiesett versenyzőknek figyelmeztetés.

Max 20 mp adható egy futamon!

A kivezető vonal átlépését szúrópróba szerűen ellenőrizzük. Random generátorral sorsolunk három embert, és azok kijövetelét vizsgáljuk.

Szélesítések/vágások a futamon:

Az ilyen eseteket óvás után vizsgálja a BT. Ha előtted valaki folyamatosan vág, szélesít, akkor azt óvd meg!
Bizonyos esetekben a BT dönthet úgy, hogy átvizsgálja az egész futamot.

A büntetés mértéke nem szabályhoz kötött. A BT minden körülményt figyelembe véve, bárhogy dönthet. Minden pálya, és minden futam más, így a vágással szerzett előny sem egyforma.

Lökés/Kilökés/Kiforgatás:

Ezek nagyon sokrétűek lehetnek. Kilökés mértéke, mennyire lehetett volna elkerülni, mennyire játszottak szerepet a változó körülmények, és sok más változó a képletben.

    • Kisebb lökdösődés, amit úgy érez a sértett fél: +5 mp.

    • Nagyobb lökés, de nem veszít vele pozíciót: +10 mp.

    • Kilökés, kiforgatás esetén: +15-20 mp.

    • Nagyobb baleset okozása esetén: minimum +20 mp.

Rajtbaleset:

Rajtbaleset okozásáért az adott futamra, ha értékelhető az eredménye:

  • Kisebb baleset esetén: +20 mp.

  • Nagyobb balesetek esetében:

    • halmozódó büntetés, alap +20 mp. plusz autókként 10 mp.

    • Kirívó esetben DQ.

Rajtbaleset okozásáért a következő futamra, ha nem értékelhető az eredménye:

  • Kisebb baleset esetén: rajtrács vége

  • Nagyobb baleset esetén:

    • boxrajt, áthajtásos

    • Kirívó esetben eltiltás a következő versenyről.

Leszorítás:

    • leszorítás pozíció vesztés nélkül: +5 mp.

    • leszorítás pozíció vesztéssel: +10 mp.

    • leszorítás és ezzel baleset okozás: mértéktől függően, de minimum +15 mp.

Figyelmeztetések: A BT kisebb esetekre, illetve chatstop megsértésére figyelmeztetést adhat. Ha öt figyelmeztetés összejön, akkor a következő futamra áthajtásos büntetést szabunk ki. Ezután törlődnek a figyelmeztetések.

Szabálytalan pályára visszatérés:

  • Veszélyezteted, fékezésre kényszeríted versenyzőtársadat, de nincs baleset belőle: 5-10 mp

  • Kisebb(egy autó) baleset okozása: 15 mp

  • Nagyobb baleset okozása, amiben egynél több versenyzőt veszélyeztetsz: 20 mp

  • Tömegbaleset okozás: 20+ mp

A büntetési alapelvektől a BT eltérhet!

A ligában minden területen (fórum, szerver, stb) TILOS káromkodni, a ligatagokat, versenyzőtársakat és a ligát szidalmazni, becsmérelni. azonnali kizárást von maga után! Aki nem fogadja el a szabályokat és nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen, az nem lehet ligatag!


Szabályzat elfogadása!

Twitter
hrf1rtleague on Twitter
148 people follow hrf1rtleague
Twitter Pic JamesMur Twitter Pic ShootThe Twitter Pic ThePG14 Twitter Pic Lionhear Twitter Pic m3h4n1k Twitter Pic cippo74_ Twitter Pic Motorspo Twitter Pic Proyecto