Szabályzat

ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT!
Ez a szabályzat van használatban minden bajnokságban! KIVÉVE, ha egy adott bajnoksághoz készítünk külön versenyszabályzatot!
1.Tagdíj
A bajnoki futamokon való részvétel szükséges feltétele a tagdíj befizetése. A mi ligánknál ez évi 2000 forint.
További információkat a tagdíj menüpont alatt találsz.
2.Bírói Testület
A Bírói Testület (továbbiakban BT) feladata, a szerverkezelés illetve a versenyek lebonyolítása és a bajnoksághoz tartozó egyéb teendők elvégzése. A bajnokságban a vitás eseteket a BT bírálja el.
A BT határozatát ellen fellebbezni nem lehet. Kérjük, tartsátok tiszteletben a BT döntését. Legjobb tudásuk szerint próbálnak dönteni.
3.Chat szabályok
A verseny és az időmérő alatt a chat használata SZIGORÚAN TILOS!
A rajt előtti percekben, a felvezető kör megkezdése előtt, és közben megengedett a chatelés. De ilyenkor már csak szerver gondokra hívhatod fel a figyelmet. Illetve jelezheted, ha rossz rajtkockában állsz. „Chatstop”-ot csak BT tag rendelhet el. TILOS a Chatstop után üzenetet írni, ha ezt valaki megszegi, a BT kivizsgálás után büntetést szab ki rá. Ha nincs kiírva a chatstop, akkor sem lehet chatelni!
4.Team Speak
A TeamSpeak használata ajánlott, mert a futamok alatt ezen keresztül lehet tartani a kapcsolatot a társakkal! Ha bármi probléma van, az admin értesíteni tudja a versenyzőket, így gördülékenyen tudunk problémát megoldani. Fontos a TS!
TS információk itt.
5.Versenyek lebonyolítása
Teszt lehetőség: A szerver egész héten NONSTOP fut. Az rFactor2 szerver címe/neve mindig az adott bajnokság versenykiírásában szerepel.
Időpontok: A versenyhétvégék időbeosztását mindenki ismeri! Nem vagyunk kötelesek megvárni senkit sem. Ha a szerver ledob valakit a futam előtt, akkor szólhat, és indokolt esetben megvárhatjuk, de max 5 percet tudunk csak csúszni. (Még egy ok a TS használatára)
Versenynapok: Az időmérésen, úgy mint a versenyen is, CHATSTOP szabály van érvényben. Akkor is, ha az Admin nem írja!
A versenyen pontokat csak azok a pilóták kaphatnak, akik a verseny 80%-át teljesítették!
6. Restart
Felvezető kör
Felvezető kör alatt jelezheted, hogy nem tudtál kiállni időben a rajtrácsra, vagy valamilyen technikai gondod adódott. Ilyenkor dönthet úgy a BT, hogy újraindítja a versenyt. De csak egy ilyen alkalom lehet. Mindenki figyeljen a visszaszámláló órára a felvezető kör előtt.
Rajt
Ha rajtbaleset történik, és minimum 6 érintett van a balesetben, akkor a BT dönthet afelől, hogy legyen-e restart vagy nem. Viszont, ha 8, vagy több fő érintett, akkor restart lesz. Úgy, mint a felvezető körnél, itt is csak egy újraindítás lehetséges. A mezőny kap még egy esélyt, hogy óvatosabban rajtoljon el. Aki okozta a rajt balesetet, annak a következő versenyhétvégére box rajt a jutalma. Restartot bármelyik BT tag elrendelhet.
7.Vezetési szabályok
Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások: A pálya szélét jelző vonalon túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt min. 1 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, és ezt bizonyítja a replay, akkor az természetesen nem számít vágásnak! De ha folyamatosan elfékezés miatt vág az adott versenyző, azt már nem tudjuk elfogadni. Alkalmazkodjunk a kopó gumikhoz!
Tükrök használata: Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. Olyan külső nézet használata TILOS amelyiknél nem látszanak a tükrök!!!
Védekezés: A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Féktávon már nem lehet irányt váltani. Az előző esetek értelmében a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.
Cikázás, Kiszorítás: Egy esetleges előzési kísérletben a védekező fél maximum egyszer válthat ívet. Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos! TILOS A CIKÁZÁS!
Lekörözés: A KÉK ZÁSZLÓ jelentése: Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre! Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés! Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
– egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
– lassú kanyarban félrehúzódással
Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással! Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat! Gyorsabb, de lekörözött versenyző visszaveheti a körét, de a körön lévő fél nem köteles őt elengedni, de a sportszerűséget mindenki tartsa a szeme elött.
Egyéb: TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni és TILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni és TILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!
8.Óvások
Az óvásokat a megfelelő fórumba kérjük. Minden bajnokságnak van saját óvás topik-ja!
Kérünk minden ligatagot, hogy az óvás előtt mindenképpen nézze meg a saját visszajátszását.
Az alábbi formula szerint óvhatsz.
Név: a játékban használt neved
Óvott: az óvott fél játékban használt neve
Időpon: a replay szerinti pontos időpont
Leírás: rövid leírás az esetről
Csak a fentiek szerinti óvást fogadjuk el!
A rajtokat és az első kört átnézi a BT.
9.A BT alapelve
Az  alapelv, hogy a vétkes versenyzőt azon a futamon büntessük, ahol a hibáját elkövette. Tehát időbüntetést osztunk ki a legtöbb esetben.
– Ha kiesett a vétkes versenyző, akkor figyelmeztetést, rajtrács büntetést vagy áthajtásos büntetést osztunk ki.
– Nagyobb rajtbaleset okozásáért boxrajt büntetés is kiosztható.
10.Büntetési alapelvek
Chatstop megszegése:
figyelmeztetés. – 3 figyelmeztetés után +2 rajthely (csak chatstop szegés miatti figyelmeztetésekre vonatkozik)
Szabálytalan időmérős kör:
+20 másodperc a futamidőhöz!
– Két futamos hétvégén csak az első futamra kapja a versenyző.
Ha vágtál, akkor azt jelezheted és a boxból rajtolhatsz. Ezzel kiválthatod a 20 mp büntetésedet a futamon.
A Warm Up első 3 percében van erre lehetőség.
Hivatalos jelzési forma: “Szabálytalan kör miatt boxrajtot kérek”
Gyorshajtás a boxutcában:
 -20 mp a futamidőhöz
Box kivezető vonal átlépése:
– 5 mp a futamidőhöz.
-Kiesett versenyzőknek figyelmeztetés.
Szélesítések/vágások a futamon:
Az ilyen eseteket óvás után vizsgálja a BT. Ha előtted valaki folyamatosan vág, szélesít, akkor azt óvd meg!
Bizonyos esetekben a BT dönthet úgy, hogy átvizsgálja az egész futamot.
A büntetés mértéke nem szabályhoz kötött. A BT minden körülményt figyelembe véve, bárhogy dönthet. Minden pálya, és minden futam más, így a vágással szerzett előny sem egyforma.
Kilökés, rajtbaleset okozás:
Ezek nagyon sokrétűek lehetnek. Kilökés mértéke, mennyire lehetett volna elkerülni, mennyire játszottak szerepet a változó körülmények, és sok más változó a képletben. Ezért nincs fix büntetési tétel.
A pályán történt esetekre kiszabott figyelmeztetések: A BT kisebb esetekre figyelmeztetést is adhat. Ha három figyelmeztetés összejön, akkor a következő futamra áthajtásos büntetést szabunk ki. Ezután törlődnek a figyelmeztetések.
A büntetési alapelvektől a BT eltérhet!
A ligában minden területen (fórum, szerver, stb) TILOS káromkodni, a ligatagokat, versenyzőtársakat és a ligát szidalmazni, becsmérelni. azonnali kizárást von maga után! Aki nem fogadja el a szabályokat és nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen, az nem lehet ligatag!
Twitter
hrf1rtleague on Twitter
143 people follow hrf1rtleague