Szabályzat

ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT!
Ez a szabályzat van használatban minden bajnokságban! KIVÉVE, ha egy adott bajnoksághoz készítünk külön versenyszabályzatot!

1.Tagdíj

A bajnoki futamokon való részvétel szükséges feltétele a tagdíj befizetése. A mi ligánknál ez évi 2000 forint.
További információkat a tagdíj menüpont alatt találsz.

2.Bírói Testület

A Bírói Testület (továbbiakban BT) feladata, a szerverkezelés illetve a versenyek lebonyolítása és a bajnoksághoz tartozó egyéb teendők elvégzése. A bajnokságban a vitás eseteket a BT bírálja el.

A BT határozatát ellen fellebbezni nem lehet. Kérjük, tartsátok tiszteletben a BT döntését. Legjobb tudásuk szerint próbálnak dönteni.

3.Chat szabályok

A verseny és az időmérő alatt a chat használata SZIGORÚAN TILOS! Ha ezt valaki megszegi, a BT kivizsgálás után büntetést szabhat ki rá.
A rajt előtti percekben, a felvezető kör megkezdése előtt, és közben megengedett a chatelés. DE ilyenkor már csak szerver gondokra hívhatod fel a figyelmet. Illetve jelezheted, ha rossz rajtkockában állsz. Ha nincs kiírva a chatstop, akkor sem lehet chatelni időmérőn és futamon egyaránt!
Chatstop beírása után néhány másodperccel érkező üzeneteket még elnézünk, de az időmérő és futam utáni “grat”, és ehhez hasonló szövegeket szigorúan fogunk venni. Amíg nem ér be mindenki a célba, addig nem zavarhatod a versenytársaidat!

4.Team Speak

A TeamSpeak használata ajánlott, mert a futamok alatt ezen keresztül lehet tartani a kapcsolatot a társakkal! Ha bármi probléma van, az admin értesíteni tudja a versenyzőket, így gördülékenyen tudunk problémát megoldani.
TS információk itt.

5.Versenyek lebonyolítása

Teszt lehetőség: A szerver egész héten NONSTOP fut. Az rFactor2 szerver címe/neve mindig az adott bajnokság versenykiírásában szerepel.

Időpontok: A versenyhétvégék időbeosztását mindenki ismeri! Nem vagyunk kötelesek megvárni senkit sem. Ha a szerver ledob valakit a futam előtt, akkor szólhat, és indokolt esetben megvárhatjuk, de max 5 percet tudunk csak csúszni. Persze ehhez elengedhetetlen a TS használata.

Versenynapok: Az időmérésen, úgy mint a versenyen is, CHATSTOP szabály van érvényben. Akkor is, ha az Admin nem írja!
A versenyen pontokat csak azok a pilóták kaphatnak, akik a verseny 80%-át teljesítették!

6. Restart

Felvezető kör
Felvezető kör alatt jelezheted, hogy nem tudtál kiállni időben a rajtrácsra, vagy valamilyen technikai gondod adódott. Ilyenkor dönthet úgy a BT, hogy újraindítja a versenyt. De csak egy ilyen alkalom lehet. Mindenki figyeljen a visszaszámláló órára a felvezető kör előtt.

Rajt
Ha rajtbaleset történik, és a mezőny nagy része részt vesz benne, akkor a BT restartot rendelhet el. Úgy, mint a felvezető körnél, itt is csak egy újraindítás lehetséges. A mezőny kap még egy esélyt, hogy óvatosabban rajtoljon el. A balesetet okozója büntetésre számíthat. Illetve bármilyen más szabálytalanságot vizsgálhat a BT. Restartot bármelyik BT tag elrendelhet. Nem vállalunk felelősséget azért, ha valaki lelassít, gondolva, hogy úgy is restart lesz. Mindenki addig nyomja a gázt, amíg ténylegesen nincs újraindítás.

7.Vezetési szabályok

Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások: Általános szabály! A pálya szélét jelző vonalon túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt min. 1 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, és ezt bizonyítja a replay, akkor az természetesen nem számít vágásnak! De ha folyamatosan elfékezés miatt vág az adott versenyző, azt már nem tudjuk elfogadni. Alkalmazkodjunk a kopó gumikhoz!

Verseny eligazítás! A BT dönthet úgy, hogy egy adott pályán enged bizonyos eseteket. Erre a célra van egy oldal minden bajnokság menüjében, eligazítás néven. Versenyek előtt célszerű átnézni!

Tükrök használata: Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. Olyan külső nézet használata TILOS amelyiknél nem látszanak a tükrök!!!

Védekezés: A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Féktávon már nem lehet irányt váltani. Az előző esetek értelmében a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.

Cikázás, Kiszorítás: Egy esetleges előzési kísérletben a védekező fél maximum egyszer válthat ívet. Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos! TILOS A CIKÁZÁS!

Lekörözés: A KÉK ZÁSZLÓ jelentése: Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre! Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés! Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
– egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
– lassú kanyarban félrehúzódással
Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással! Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat! Gyorsabb, de lekörözött versenyző visszaveheti a körét, de a körön lévő fél nem köteles őt elengedni, de a sportszerűséget mindenki tartsa a szeme elött.

Egyéb: TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni és TILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni és TILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!

8.Óvások

Az óvásokat a megfelelő fórumba kérjük. Minden bajnokságnak van saját óvás topik-ja!
Kérünk minden ligatagot, hogy az óvás előtt mindenképpen nézze meg a saját, vagy a szerver visszajátszását.
A futam másnapján felkerülnek a szerver mentett visszajátszásai! (A bajnokság menüpontjában keresd)
A BT a szerver replay-t elemzi!

Az alábbi formula szerint óvhatsz.
Név: a játékban használt neved
Óvott: az óvott fél játékban használt neve
Időpon: a replay szerinti pontos időpont
Leírás: rövid leírás az esetről

Csak a fentiek szerinti óvást fogadjuk el!

A rajtokat átnézi a BT.

9.A BT alapelve

Az  alapelv, hogy a vétkes versenyzőt azon a futamon büntessük, ahol a hibáját elkövette. Tehát időbüntetést osztunk ki a legtöbb esetben. Ha értékelhető az eredményed, tehát nincs DNF a neved mellett, akkor mindenképpen időbüntetést kapsz. Ha vesztesz vele, ha nem!
– Ha kiesett a vétkes versenyző, akkor figyelmeztetést, rajtrács büntetést vagy áthajtásos büntetést osztunk ki.
– Nagyobb rajtbaleset okozásáért boxrajt büntetés is kiosztható.

10.Büntetési alapelvek

Chatstop megszegése:
figyelmeztetés.

Szabálytalan időmérős kör:
+20 másodperc a futamidőhöz!
– Két futamos hétvégén csak az első futamra kapja a versenyző.

Ha vágtál, akkor azt jelezheted és a mezőny végéről rajtolhatsz. Ezzel kiválthatod a 20 mp büntetésedet a futamon.
A Warm Up első 3 percében van erre lehetőség.
Hivatalos jelzési forma: “Szabálytalan kör miatt hátrasorolást kérek

Box kivezető vonal átlépése:
– 5 mp a futamidőhöz.
-Kiesett versenyzőknek figyelmeztetés.
-Max 20 mp adható egy futamon!

A kivezető vonal átlépését szúrópróba szerűen ellenőrizzük. Random generátorral sorsolunk három embert, és azok kijövetelét vizsgáljuk.

Szélesítések/vágások a futamon:

Az ilyen eseteket óvás után vizsgálja a BT. Ha előtted valaki folyamatosan vág, szélesít, akkor azt óvd meg!
Bizonyos esetekben a BT dönthet úgy, hogy átvizsgálja az egész futamot.

A büntetés mértéke nem szabályhoz kötött. A BT minden körülményt figyelembe véve, bárhogy dönthet. Minden pálya, és minden futam más, így a vágással szerzett előny sem egyforma.

Kilökés, rajtbaleset okozás:

Ezek nagyon sokrétűek lehetnek. Kilökés mértéke, mennyire lehetett volna elkerülni, mennyire játszottak szerepet a változó körülmények, és sok más változó a képletben. Ezért nincs fix büntetési tétel.

Figyelmeztetések: A BT kisebb esetekre, illetve chatstop megsértésére figyelmeztetést adhat. Ha öt figyelmeztetés összejön, akkor a következő futamra áthajtásos büntetést szabunk ki. Ezután törlődnek a figyelmeztetések.

A büntetési alapelvektől a BT eltérhet!

A ligában minden területen (fórum, szerver, stb) TILOS káromkodni, a ligatagokat, versenyzőtársakat és a ligát szidalmazni, becsmérelni. azonnali kizárást von maga után! Aki nem fogadja el a szabályokat és nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen, az nem lehet ligatag!

Twitter
hrf1rtleague on Twitter
152 people follow hrf1rtleague