2019 ősz és végre elindult a várva várt két bajnokság

A nem annyira sikeres nyári kupa után végre kezdetét vette a DTM bajnokság, ami 2019.09.08.-án startolt el, majd rá egy héttel követte a BTCC bajnokság is.

Szervezők a nyári kupa alatt végig azon dolgoztak, hogy két izgalmas szériát indítsanak el, izgalmas verseny lebonyolítással. Ennek köszönhető, hogy még az augusztusi DTM teszt futam után is került módosítás a versenykiírásba.
A DTM bajnokság végül egy 15 perces időmérővel kezdi meg a versenyhétvégét, amit aztán követ egy 20 perces verseny, ahol az időmérő 1-10 helyezettje megfordul, és úgy rajtolnak el. A 20 perces futamot egy 40 perces futam követ az időmérőn elért eredmények alapján. Már rögtön az első forduló meg mutatta, hogy mennyire izgalmasra sikerült a bajnokság, a fordított rajtrács azonnal megkavarta a lapokat és a 20 perces futamot elárasztották az események, amit a kommentátor se bírt követni. A 40 perces futam se maradt események nélkül, sőt, a taktikázási lehetőségeknek köszönhetően a második futam is tele volt izgalmakkal.

A DTM után a BTCC-n volt a sor, hogy meg mutassa mennyire is izgalmas, vagy netán még izgalmasabb is, mint a DTM!? Ezt döntse el mindenki maga, hogy melyik az izgalmasabb.

A BTCC bajnokság végül megtartotta a tavaszi Nissan bajnokság versenykiírását, ami nagyon bevált akkor, természetesen ez most se volt különb. Bár kicsi változás így is történt az időmérőn, ugyanis a szervezők úgy döntöttek, hogy lecsökkentik az időmérő idejét 15 percről 10 percesre és marad a megtehető körök száma 7, ami nem ad sok kísérleti lehetőséget, szóval se idejük se körük nincs a versenyzőknek, hogy megfussák a legjobbat, ami már külön izgalom. Már rögtön az első fordulóban szedett áldozatot az időmérő, aminek nem biztos, hogy örült az adott versenyző. Eljött az első futam a háromból, és a fordított rajtrács azonnal megmutatkozott a versenyen. Már rögtön az első 18 perces futam tele volt fordulatokkal és izgalmakkal, nem unatkoztak a srácok. Az első futamot követte a második verseny, ami az időmérő alapján indult, a gumikopásnak köszönhetően ez a futam se telt unalmasan, főleg hogy a mezőnyben az első kerekes autók mellett megjelentek az összkerekes autók is, amik teljesen máshogy viselkedtek, ezáltal a gumit is jobban kímélték. Végül jött a harmadik futam, ami a második futam eredmény 1-10 fordítottjával vette kezdetét, amivel ismét megkeveredtek a lapok.

Összességében eddig a lehető legizgalmasabban vette kezdetét a két bajnokság, a sok indulónak és a jó versenykiírásnak köszönhetően, de a pályák mellett se lehet elsiklani. Ezenkívül a szervezők újabb változtatásokkal igyekeztek még izgalmasabbá tenni a bajnokságokat, mégpedig a valós időjárás behozatalával. A szervezők nem csak arra koncentráltak, hogy a versenyek izgalmasok legyenek, hanem arra is, hogy ne rondítsanak bele nagymértékben a versenyhétvégékbe, ennek köszönhető az új változás is. Eddig az időmérőket a versenyek után ellenőrizték a BT-k, ez most megváltozott, azzal, hogy az időmérő után rögtön kivizsgálják a köröket és hátra sorolják a szabálytalan körrel rendelkező versenyzőket.

Sokak által kevésbé használt oldal ismét értelmét veheti, aki szemfüles volt, már észre is vehette a változást, mégpedig azt, hogy új menüpont került ki a menüpontok közé. Maga a menüpont eddig is élt, csak a bajnokságok fül alatt volt megtalálható. A „Hotlaps” menüpont változást is hozott magával, mert most már nem irányít át másik oldalra, hanem az oldalon nézhetők a legjobb köridők valamint az élő események. A médiatár oldalon rengetek versenyző onboard videóját megnézhetitek. Iratkozzatok fel rájuk, és élvezzétek a versenyeket.

7

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..