Vissza tekintünk 2018-as év első felére

A 2018-as év már rögtön új változásokat hozott a korábbi évekhez képest, a liga áttért a tagdíjas rendszerre. A szervezők egy ideig tanakodtak a változtatáson, mert eddig ingyenes bajnokságok voltak és aggódtak, hogy kevesen maradnak a ligában. Szerencsére nem így történt, mert közel 40 tag jelentkezett be az ez évi bajnokságokba. Természetesen a tagdíj nem csak szerver fenntartására lett felhasználva, hanem újabb fejlesztésekre is. Itt jön képbe az egyik legnagyobb változtatás, a bajnokságok díjazása, ami azt jelenti, hogy az egyéni bajnokságok 1-3 helyezettei serleget, a csapatbajnokságok 1-3 helyezettei oklevelet kapnak.

De beszéljünk a bajnokságokról.

Az egyik széria rögtön egy nyitott kasztnis autó, ami a “Formula AMA”, pontosabban egy GP2 bajnokság. A bajnokság március 25.-én rajtolt a híres Olasz pályán, Monza aszfaltcsíkján. A fék és motor gyilkos pályán 20 indulóból összesen 14-en teljesítették az 50 perces versenyt. Monza után a kanyargós Suzuka várta a versenyzőket, majd Monte Carlo szűk utcáin mutatták meg, hogy valójában mire is képesek. Monaco után kicsit felszisszenhettek a versenyzők, két könnyebb versenyhétvége várt rájuk, Ricardo Tormo és Istanbul. Az utolsó három állomás ismét nem a könnyebbek közé tartoznak, Szingapúr, ahol ismét centikkel mennek el a falak mellett, majd a kicsit enyhébb vonalvezetésű Imola várta a versenyzőket. Végezetül Montreal adott versenyhétvégét a mezőnynek. Összesen 8 izgalmas állomáson mérték össze tudásukat a versenyzők, minden egyes pályán 50 percet teljesítettek és két különböző keveréket is használni kellett. A bajnokság annyira izgalmasra sikeredett, hogy az utolsó versenyhétvége döntötte el a bajnoki cím sorsát, és végül 1 pont különbség lett az első kettő között.

A másik széria a híres WTCC bajnokság, 5 márka, 7 versenyhétvége, 14 verseny. Egy versenyhétvége, két futam, első futam 30 perces, második futam 20 perces fordított rajtráccsal. Március 18.-án kezdte meg a mezőny az első versenyhétvégéjét Belgiumban, Zolder pályáján. A 20 induló gondoskodott arról, hogy ne márkakupát lássunk, az 5 márkából mind az 5 látható volt, Volvo, Honda, Citroen, Chevrolet és a Lada. Zoldert a gumigyilkos Brno követte, ami fel is adta versenyzőknek a leckét a 30 perces futamon. Harmadik és negyedik versenyhétvégének Zhuhai és Poznan adott otthon, ezután hazánkba érkeztek és Hungaroring helyett Pannoniaring várta a mezőnyt. Hazánkból Németországba utazott a mezőny, a gyors Lausitzring pályán mérte össze tudását a kissé megcsappant mezőny, összesen 14-en álltak rajthoz. Az utolsó versenyhétvégén Blackwood-ban se volt jobb a helyzet a 15 indulóval. Bár itt nem az utolsó versenyhétvége döntött a bajnoki címről, de így is nagyon izgalmas bajnokságra sikeredett, izgalmas versenyhétvégékkel. A bajnokságban újdonságok is bekerültek, a 2 időmérős rendszer, valamint az időmérőn való pontosztás.

Összességében nagyon jó fél évet zárt a liga, a bajnokságok végén a nyári programok kapták a főszerepet. Hogy mi volt nyáron, az a folytatásban kiderül.

1

One Response to Vissza tekintünk 2018-as év első felére

  1. Fekete Imre Fekete Imre szerint:

    Jó kis íràs, köszi az össze foglalót.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Twitter
hrf1rtleague on Twitter
146 people follow hrf1rtleague
Twitter Pic Lionhear Twitter Pic m3h4n1k Twitter Pic cippo74_ Twitter Pic Motorspo Twitter Pic Proyecto Twitter Pic simsport Twitter Pic TW_IRaci Twitter Pic company_